Třetí ročník Like generace Z ovládl Nenasaditelný prsten od Prague Pride

V rámci ADC Czech Creative Awards rozhodli studenti Multimédií v ekonomické praxi na VŠE již potřetí o vítězi ceny Like generace Z. Soutěž ovládla kampaň Prague Pride „Nenasaditelný prsten“.

Tato cena odráží názory nové generace kreativců a je zajímavým porovnáním s cenami současných osobností kreativní branže.

10 studentů samostatně sestavilo shortlist 10 nejlepších kreativních počinů v rámci předmětu Řízení multimediálních projektů a Multimediální komunikace. Dne 22. dubna zasedali ke stolu a během diskuze prošli všechny individuálně vybrané práce. Na základě společného hodnocení pak tato porota sestavila shortlist 7 nejlepších výstupů. 

Finální shortlist: 

Porota se nevyhnula ostré debatě, kde studenti hodnotili celkový přínos, hlavní myšlenku i originalitu. Finálovým vítězem se stala kampaň Prague Pride „Nenasaditelný prsten“, kterou do soutěže přihlásila komunikační skupina Publicis Groupe Czech Republic. Za kreativou stojí Leo Burnett Prague. 

Kampaň vyhrála díky kreativnímu zapracování myšlenky i celkovému dopadu kampaně. Téma LGBT a práv manželství pro všechny bylo studentům blízké. Navíc ocenili i vytvoření fyzického produktu a cílení přímo na politiky. 

Porotu tvořili: Matouš Michalko, Anna Zatloukalová, Veronika Zedníková, Ondřej Kuča, Valerie Kunčíková, David Ložek, Michal Cukr, Filip Ouzký, Lucie Šarochová a Ester Valkovičová.

„Tohtoročná diskusia bola expresná, vecná a priamočiara. Už shortlist napovedá, že šancu mali len práce s presahom. Dôležitým faktorom bolo ale aj to, či sa študenti s kampaňou stretli aj mimo súťaž samotnú,“ vysvětluje Alžbeta Gburíková, stratég Agentury GEN a lektorka na VŠE.

Richard Stiebitz, kreativní ředitel Agentury GEN a lektor na VŠE, který je současně členem ADC, dále dodává: „Zajímavá byla poměrně ostrá debata o tom, jaký vliv má samotné téma přihlášky. Jestli má jít o společenský dosah, nebo víc o kreativitu jako takovou. Nakonec se studentská porota shodla na tom, že je cenné, když reklama neslouží pouze k prodeji značky, ale nese společensky přínosnou message.“ 

Gratulujeme vítězi Prague Pride a již nyní se těšíme, co přinese další ročník!