Program Multimédia v ekonomické praxi

Multimédia jsou praktický a kreativní program zaměřený na tvorbu textu, grafiky, fotografie, animace, videa, zvuku nebo webu.
Délka studia je 3,5 roku (3 roky studia + 0,5 roku praxe) a přijímá se 60 studentů.

Na našem programu se naučíš nejen multimédia tvořit, ale zároveň si znalosti z kreativní branže propojíš s ekonomickým základem. V rámci profesních kurzů ovládneš jednotlivé multimediální disciplíny, kam patří například digitální fotografie, počítačová grafika, digitální video, zvuk nebo UX design. Těm se v budoucnosti můžeš věnovat víc do hloubky. Uplatnit se pak můžeš jako manažer, stratég nebo tvůrce obsahu ve všech oblastech kreativního průmyslu.

Díky výuce klasických ekonomických předmětů, jako je ekonomie, právo, účetnictví, daně, management nebo marketing, dokážeš v pohodě vytvořit projekt na zakázku. Svoji práci si dopředu naceníš, naplánuješ, levou zadní odřídíš a ještě zpropaguješ. Největší výhodou je, že budeš mít vždy přehled o svých financích.

Celým studiem tě provedou zkušení profesionálové z praxe, kteří s tebou budou konzultovat tvé práce a pomůžou ti se vypracovat. Výuka multimediálních předmětů je směřována na vlastní kreativní a manažerskou práci. Část projektů se zpracovává individuálně, během studia se ale naučíš pracovat i v týmech, což jistě oceníš ve své budoucí kariéře. Poslední semestr studia zakončíš odbornou praxí ve společnosti nebo v agentuře se zaměřením dle svého výběru.

 

Proč studovat Multimédia na VŠE?

infografika výhod proč studovat Multimédia v ekonomické praxi na VŠE

 

Oblasti vzdělávání

Studium na Multimédiích se skládá ze tří tematických částí. Kromě té kreativní nahlédneš i do světa strategií a ekonomických kurzů, díky kterým budeš schopný/á vytvářet vlastní projekty od A do Z. Seznam s jednotlivými předměty najdeš níže na webu ve studijním plánu.

Zjistíš, co obnáší tvorba marketingové kampaně. Se svým týmem si vyzkoušíš pracovat ve vlastní fiktivní reklamní agentuře. Budeš umět vytvářet analýzy a strategie, na základě kterých vyšvihneš funkční kreativní výstup. Naučíš se psát příspěvky na sociální sítě, slogany nebo celé scénáře. V neposlední řadě poznáš, jak správně řídit tým, a jak celý projekt dobře odprezentovat.

Naučíš se navrhovat loga, plakáty nebo třeba vlastní knížku. Kromě reklamní grafiky tě zasvětíme do tajů 3D grafiky, v rámci které si vymodeluješ hrad nebo vysněnou elektroniku. To vše zvládneš díky práci v několika grafických programech, které si společně představíme.

S každým semestrem budeš postupně pronikat do umění fotografie. Nejdříve se naučíš, jak nastavit clonu, závěrku a ISO, také si osvojíš kompoziční pravidla a základy retuše. Později se zaměříš na focení konkrétních žánrů od produktu, přes portrét, až po akt. Zlatým hřebem je kurz pokročilé postprodukce.

Provedeme tě celým filmovým procesem, na jehož konci vyšvihneš nejeden krátký film. Ukážeme ti, jak zacházet s profesionální technikou a softwary pro motion grafiku, díky kterým budeš kouzlit jeden efekt za druhým.

Na kurzech zvuku objevíš, co se skrývá za nahráváním podcastů nebo replik ve filmu. Osvojíš si práci se zvukařským vybavením, pomocí kterého si zvuk nahraješ a následně upravíš.

Zasvětíme tě do designérského řemesla, které vychází z testování a pochopení koncového uživatele. Během studia si navrhneš webové rozhraní na míru, deskové hry nebo třeba produkt podle své chutě.

V rámci ekonomických kurzů, jako je statistika, matematika, ekonomie, právo nebo účetnictví, se naučíš, jak zacházet se svými pravomocemi a financemi. Později tě žádná smlouva nebo faktura nevyvede z míry.

Vzorový studijní plán

 

Pracovní uplatnění

Jako absolvent Multimédií najdeš práci téměř kdekoliv v kreativním průmyslu i mimo něj. Můžeš se uplatnit v marketingové komunikaci, médiích, v audiovizuální produkci, nebo můžeš pracovat třeba sám na sebe. Naši absolventi nejčastěji působí na pozicích:

  • Account, produkční, manažer provozu,
  • Kreativní ředitel, umělecký ředitel, tvůrce nápadů,
  • Produkční audiovizuálního studia nebo produkce, vedoucí produkce,
  • UX & UI designer, UX výzkumník, 
  • Komunikační stratég, 
  • Grafický designer,
  • Animátor, editor, kameraman,
  • Zvukař, asistent zvuku,
  • Specialista digitálního marketingu, 
  • Specialista offline marketingu, 
  • Specialista na interní marketing,
  • Zadavatel a hodnotitel multimediálních zakázek,
  • Konzultant v oblasti multimediální propagace, 
  • Copywriter, editor,
  • Správce sociálních sítí a tvůrce obsahu, 
  • Fotograf a pracovník fotografické postprodukce. 

 

 

Přijímací řízení

Přijímačky na program Multimédia v ekonomické praxi jsou nově prováděny formou SCIO testů. Skládají se z písemného testu z angličtiny a OSP – obecných studijních předpokladů (ve slovenské verzi VŠP – všeobecné studijné predpoklady), u kterých bude kladen důraz na analytickou část. Úspěšné složení přijímací zkoušky nebude podmíněno předem stanoveným percentilem, ale pořadím 60 nejlépe umístěných uchazečů o studium. Na program se nelze dostat bez přijímaček. Podívej se na podrobnější informace na stránkách fakulty a podej si přihlášku ještě dnes.

Více informací

Jaké informace by se ti ještě mohly hodit?