Blended learning: Nové materiály pro budoucí filmaře

Studentky Katedry multimédií na VŠE úspěšně dokončily projekt Blended Learning, jehož cílem bylo vytvořit nové materiály pro výuku vybraného předmětu. Výsledkem jsou nové studijní materiály na platformě Moodle, které studentům poskytují přehlednější a dostupnější informace a zároveň zachovávají efektivitu práce lektorů.

Pro přípravu materiálů si studentky vybraly předmět Profese v audiovizuální výrobě. Během semestru tým naplnil Moodle teoretickými materiály a podrobným FAQ, který odpovídá na nejčastější otázky studentů. Průzkum mezi studenty totiž odhalil, že mnozí se zdráhají ptát lektorů, což často vede ke zmatkům – právě proto se FAQ stal klíčovou součástí projektu. Dalším zjištěním bylo, že studenti chtějí hlubší vhled do profesí v audiovizuální tvorbě, ale v rámci semestru na to nezbývá čas. Nové materiály proto nabízí možnost samostudia v oblastech režie, scenáristiky a střihu.

Dotazníkové šetření mezi studenty k ověření naplnění cílů projektu ukázalo, že 73 % studentů souhlasí s tím, že nové materiály zlepšují výuku. Přičemž nejvíce oceňovali:

  • Přehlednost a srozumitelnost obsahu.
  • Praktickou použitelnost v oblasti režie a střihu.
  • FAQ jako užitečný nástroj pro rychlé nalezení odpovědí.

Připravené materiály si získaly i uznání lektorů a od tohoto semestru jsou materiály již plně implementovány do výuky předmětu Profese v audiovizuální výrobě. Na projektu pracoval šestičlenný tým ve složení: Aruzhan Narimanova, Arina Strelsova, Venera Zhumabayeva, Anastasiia Davydova, Aida Kabdusheva a Elizaveta Masaleva. Díky jejich práci bude výuka nejen efektivnější, ale i přístupnější pro studenty, kteří chtějí lépe porozumět světu audiovizuální tvorby.

Více o projektu se dozvíte v case study videu: