4KI – Komunikace informací
Vedlejší specializace 4KI Komunikace informací je realizována ve spolupráci s Katedrou systémové analýzy.
Kapacita na semestr: 20 studentů
Garant: doc. Ing. Stanislav Horný, CSc.
Tento studijní plán platí pro studenty, kteří VS studují od ZS 2024/2025.
Cíle studia
Vedlejší specializace je zaměřena na specifika zadávání a tvorby komunikačních výstupů a jejich odezvu v mediálním prostředí. Student se naučí pracovat se základními funkcemi komunikace (informovat, edukovat, bavit, přesvědčovat) a porozumět interpretaci vytvořeného narativního nebo multimediálního díla v mediálnímu prostoru. Získají přehled o klíčových aktérech, mediálních produktech a formátech, chování publika a intepretaci komunikovaných informací. Důraz je kladen na pochopení role médií v komunikačním procesu, na postavení médií ve společnosti a různé vlivy a účinky médií na příjemce informací dle aktuální situace v mediálním prostoru. Prakticky se student naučí dílo koncepčně i projektově naplánovat, vytvořit a vyhodnotit potenciální nebo reálný dopad v kontextu současných komunikačních a mediálních trendů.
Profil absolventa
Vedlejší specializace doplňuje budoucím absolventům znalosti a dovednosti pro práci s přesahem do marketingové komunikace a PR nebo dále pro manažerské pozice, které s komunikací informací ve veřejném prostoru přicházejí do styku. Povinné předměty vedlejší specializace jsou zaměřené problematiku komunikačního díla, mediálního prostředí a vlastní tvůrčí práci, která přinese odborný a praktický vhled do problematiky. Povinně volitelná skupina nabízí dva aplikační předměty, z nichž si student volí, zda preferuje uplatnění poznatků ve zpravodajství a sociálních médiích nebo v oblasti komerční komunikace. V rámci volitelných předmětů si student volí doplňující obsah v závislosti na potřebách své hlavní studijní specializace nebo budoucí plánované kariéry. Má na výběr praktické předměty zaměřené na zvládnutí jednotlivých multimediálních disciplín jako jsou grafika, fotografie, video nebo zvuk, nebo dále předměty manažerské povahy orientované na informační management nebo měkké dovednosti.
Upozornění: Studium vedlejší specializace trvá minimálně 2 semestry, protože předmět 4ME469 Odborná studie v komunikaci informací je možné studovat až po vystudování předmětů 4ME301 Sémiotika multimédií a 4SA525 Informace a média a dále po vystudování jednoho z předmětů 4ME401 Multimediální komunikace nebo 4ME352 Prezentace a storytelling.
Struktura studijního plánu vedlejší specializace
Přehled povinných předmětů (9 kreditů) | ||
---|---|---|
Ident | Název předmětu | Počet kreditů |
4ME301 | Sémiotika multimédií | 3 kredity |
4SA525 | Informace a média | 3 kredity |
4ME469 | Odborná studie v komunikaci informací | 3 kredity |
Přehled povinně volitelných předmětů I (6 kreditů) | ||
---|---|---|
Ident | Název předmětu | Počet kreditů |
4ME401 | Multimediální komunikace | 6 kreditů |
4ME352 | Prezentace a storytelling | 6 kreditů |
Přehled povinně volitelných předmětů II (15 kreditů) | ||
---|---|---|
Ident | Název předmětu | Počet kreditů |
4ME411 | Počítačová grafika a sazba | 6 kreditů |
4ME421 | Digitální fotografie | 6 kreditů |
4ME431 | Digitální video | 6 kreditů |
4ME240 | Zvuk a multimédia | 5 kreditů |
4SA331 | Fenomén myšlení pro manažery | 6 kreditů |
4SA661 | Gamifikace (v angličtině) | 3 kredity |
4SA526 | Nová média a sociální sítě | 3 kredity |
4ME260 | Offline média a informační strategie | 3 kredity |
4SA612 | Komunikace a prezentace informací (v angličtině) (pouze v LS) | 6 kreditů |