Studenti prvního ročníku vytvářeli multimediální obsahy pro neziskové organizace

Grafika, fotografie, video, postprodukce nebo redesign webových stránek. Tomu všemu se věnovali letošní studenti Úvodu do multimédií. V rámci předmětu opět pracovali na reálných zadáních od neziskových organizací, které potřebovaly pomoc s vizuální identitou, propagací nebo obsahem pro online komunikaci.

Během zimního semestru měli studenti příležitost spolupracovat s organizacemi jako: Autis centrum, Česká alzheimerovská společnost, Člověk v tísni, Dejme dětem šanci, Hestia, Nízkoprahový klub Vrtule, Mezi námi, Nadační fond Psí naděje, Nebelvíra, Nejste sami, Spolek Náruč, UNICEF ČR nebo Zlatá rybka.

Každý tým studentů měl své lektory, se kterými mohli projekt konzultovat a to: Kateřinu Bílkovou, Petru Ivanega, Barboru Rešovskou, Terezu Zichovou, Růženu Škrobánkovou a Ekaterinu Baranichenko. Celkem na předmětu za semestr vzniklo 14 týmových projektů pro 13 neziskových organizacích – o výstupy některých z nich se s vámi podělíme níže.

Pro Nadační fond Psí naděje, který spolupracuje s řadou útulků a podporuje je v jejich snažení, nafotil jeden tým, tvořený Barborou Krátkou, Františkem Zahálkou, Nikolou Panskou a Anetou Kremeníkovou, inzerční fotografie psů k adopci. Cílem jejich projektu bylo nejen zviditelnit adopce zvířat, ale také vyvolat emoce a podpořit zájem o adopci. Původním záměrem bylo ukázat psi před a po adopci. Žádná adopce bohužel v době projektu neproběhla a proto se studenti rozhodli ukázat kontrast psů zavřených v kotci a psů hrajících si venku.

Nadační fond je spravován společně s projektem PESWEB, na kterém se nachází databáze psů a koček k adopci z celé republiky. Studenti Marek Bukrič, Ondřej Fiala, Jakub Jupa a Klára Ondráčková pro ně vytvořili logo, bannery a další grafické prvky. Cílem bylo nejen vytvořit nové logo NF Psí naděje a další grafické prvky, ale také celkové grafické přiblížení obou projektů. Jako bonus vytvořili studenti i ikonky, návrh merche, grafický manuál nebo šablony příspěvků pro sociální sítě. Dobře odvedenou práci studentů dokládá i vyjádření od klienta: „Rádi bychom poděkovali celému týmu za cennou spolupráci. S projekty podobného zaměření jsme dosud neměli žádné zkušenosti. Nevěděli jsme, co od takové kooperace s mladými studenty očekávat nebo neočekávat. O to víc nás velmi příjemně překvapilo již první setkání a navazující schůzka, a to hned v několika rovinách – připravenost, znalost problematiky, osobní přístup, vystupování, výsledek spolupráce. Rádi bychom Vám všem poděkovali, jak VŠE za nabídku této příležitosti, tak hlavně všem členům týmu od osobního přístupu po finální dílo.“

Zvýšení povědomí o Alzheimerově chorobě. To si vzali za úkol studenti Jan Bukvald, Pavel Neubauer a Lucie Vopičková, když se rozhodli vytvořit video pro Českou alzheimerovou společnost. Představitelkou videa je paní Věra, která má Alzheimerovu chorobu v rané fázi. Hlavní linii videa tvoří sestříhaný rozhovor s Věrou, která vypráví svůj životní příběh spojený právě s touto chorobou. Celý rozhovor byl prokládán autentickými záběry z jejího každodenního života, které dodávají příběhu lidský rozměr.

Autis Centrum je nestátní, nezisková organizace, která ulehčuje život lidem s poruchou autistického spektra a poskytuje podporu lidem kolem nich. Studenti Katrin Braunová, Katarína Franková, Adéla Héráková a Ondřej Hejduk pro ně vytvořili nový merch a trička pro zaměstnance. Cílem jejich aktivit bylo vytvoření pěti produktů, které se budou prodávat jako merch pro klienty Autis centra a zároveň vizualizace triček pro zaměstnance.

Za klienta docenila úroveň spolupráce a jejich výstupy Milena Urbanová z Autis Centrum, o.p.s.: „Celkovou spolupráci se studenty hodnotím velmi kladně. Jejich práce má významný přínos pro organizaci, neboť posouvá možnost propagace nejen organizace, ale i celkové problematiky autismu opět o něco dál. Merche budou využity nejen pro interní potřebu organizace, ale také pro její propagaci na osvětových a benefičních akcích, pro studenty na stážích, pro semináře pořádané organizací apod. Velmi si této spolupráce vážím a oceňuji ochotu a dovednosti studentů.“

Organizace Nejste sami je mobilní hospic, který působí na Olomoucku. Tým studentů ve složení: Pavel Faugner, Ondřej Bureš a Lukáš Panocha pro ně vytvořil nové grafické materiály v podobě ikonek, roll-upu, mock-upů dárkových předmětů a šablon příspěvků na sociální sítě. I přesto, že klient netrval na dodržení jejich současné grafické identity, studenti se na základě výsledku jejich výzkumu rozhodli ji ve svých výstupech zachovat. Kristýna Můčková z Nejste sami – mobilní hospic, z.ú. ocenila ve svém hodnocení výstupy následovně: „Připravené materiály od studentů jsou to, co jsme potřebovali. Výsledek zpracování materiálů naprosto splnil očekávání a pomohl nasměrovat to, jak můžeme uchopit vše kolem sociálních sítí nebo v budoucnu i redesign webu.“

Postprodukci videí pro sociální média dělali studenti Julie Smékalová, Petr Hošek, Filip Msallam a Kristýna Hradilová pro neziskovou organizaci UNICEF ČR. První část jejich projektu se skládala z tvorby videí pro sociální sítě, sestříhaných z videobanky organizace. Videa byla tematicky rozdělena: očkování, vzdělání, výživa, pitná voda a ochrana. Druhou částí projektu bylo natočení rozhovoru se zaměstnanci UNICEF ČR pro zvýšení povědomí o konkrétní práci české kanceláře a jejím dopadu na celkový chod neziskové organizace.

Studenti Filip Fajfer, Jakub Horváth, Boris Lintner, Nela Pokorná v rámci předmětu tvořili fotobanku čítající 60 fotografií pro organizaci Mezi námi, která se zaměřuje na propojování generací pomocí společných aktivit dětí z mateřských a základních škol a seniorů. Při společném vyrábění a čtení pohádkových babiček a dědečků mají možnost se tyto generace sblížit a z tohoto spojení pak vzniká plno radosti a úsměvů. Úkolem studentů bylo zachytit právě tyto emoce, které při setkání vznikají, a vytvořit fotografie, které organizace může dále používat na sociální sítě, webové stránky a další propagační materiály.

Člověk v tísni organizuje festival Jeden svět a právě pro něj tvořili studenti Matěj Batala, Patrik Zeman, Vojtěch Srb, Johana Malá propagaci na sociálních sítích. Tým se v rámci projektu zaměřil na tvorbu obsahu na sociální sítě pro měsíce listopad, prosinec a leden. Přičemž jejich hlavním cílem bylo nejen propagovat festival, ale také informovat o programu a tvůrcích, poskytnout organizační informace a šířit osvětu o lidských právech.

Další tým, tvořený studenty: Šimon Vašut, Albert Skladan, Daniela Putu Novotná a Dušan Korytko; se v rámci předmětu pustil do redesignu webových stránek pro organizaci Nebelvíra, která se zaměřuje na adopci psů a získání dárců. Cílem studentů bylo vytvořit přehledný a intuitivní web, který bude efektivní při zprostředkování adopcí, a to jak pro nové majitele psů, tak pro dobrovolníky a dárce. Webové stránky obsahují nejen informace o organizaci a dostupných psech k adopci, ale i kontaktní formuláře a návody na adopci.

Práce studentů prvních ročníků přinesla opět mnoho skvělých výstupů a úsměvů. Předmět ukazuje sílu práce v týmu a dává studentům zkušenost pracovat pro reálné klienty v praxi. Je nám ctí, že jako Katedra můžeme touto formou pomáhat neziskovým organizacím a již nyní se těšíme na spolupráci v příštím roce. Zároveň máme radost, že někteří studenti díky kvalitním výstupům a poctivé práci pokračují ve spolupráci s neziskovými organizacemi i po úspěšném ukončení kurzu.

Máte-li zájem o spolupráci s Katedrou nebo znáte organizaci, která by uvítala spolupráci se studenty, obraťte se prosím na lektorku předmětu Terezu Zichovou (tereza.zichova@vse.cz).