4PK – Prezentace a komunikace informací
Vedlejší specializace 4PK Prezentace a komunikace informací je realizována ve spolupráci s Katedrou systémové analýzy.
Kapacita na semestr: 25 studentů
Garant: doc. Ing. Stanislav Horný, CSc.
Tento studijní plán platí pro studenty, kteří VS studují od LS 2019/2020. Od ZS 24/25 se již není možné přihlašovat do této vedlejší specializace, aktuálně zapsaní studenti ji mohou dokončit.
Cíle studia
Cílem vedlejší specializace „Prezentace a komunikace informací“ je naučit studenty informacím rozumět a vhodně je využívat v komunikačním procesu. Informace je průřezově pojímána jako základ pro řešení problémů a komplexní management ve všech typech podniků. Studenti pochopí nejen význam a různé souvislosti informací v moderním světě, ale naučí se také informace získávat, zpracovávat, zobrazovat, prezentovat a využívat v komunikaci. Důraz je kladen na pochopení role médií v komunikačním procesu, na postavení médií ve společnosti a různé vlivy a účinky médií na příjemce informací.
Profil absolventa
Vedlejší specializace by měla dát svým absolventům schopnost efektivně pracovat s informacemi na všech úrovních managementu, správně interpretovat informace ve firemním prostředí a tyto dále je prezentovat v odpovídající formě s využitím moderních komunikačních prostředků.
Studenti se seznámí se základy designu, reklamy, s komunikačními a prezentačními dovednostmi využívanými v různých typech médií i s technickými prostředky používanými při tvorbě vlastního mediálního výstupu. Důraz je kladen také na práci s novými médii.
Tento profil je důležitým předpokladem pro kvalifikovanou a aktivní účast při projektování informačních systémů a při využívání jejich výstupů v marketingu, managementu, v komunikaci s odběrateli, obchodními partnery, zákazníky atd.
Vedlejší specializace je koncipována jako samostatný program umožňující budoucímu absolventovi efektivní orientaci v práci s informacemi v komplexu různorodých komunikačních aktivit a s odpovídajícím prezentačním výstupem. Absolventi naleznou své uplatnění při práci v reklamním průmyslu, v marketingovém oddělení firem, v PR odděleních, analytických a plánovacích útvarech atp.
Struktura studijního plánu vedlejší specializace
Přehled povinných předmětů (12 kreditů) | ||
---|---|---|
Ident | Název předmětu | Počet kreditů |
4ME400 | Multimediální komunikace | 7 kreditů |
4ME301 | Sémiotika multimédií | 3 kredity |
4SA525 | Informace a média | 3 kredity |
Přehled volitelných předmětů (18 kreditů) | ||
---|---|---|
Ident | Název předmětu | Počet kreditů |
4SA331 | Fenomén myšlení pro manažery | 6 kreditů |
4SA418 | Organizace a informace | 6 kreditů |
4SA526 | Nová média a sociální sítě | 3 kredity |
4ME411 | Počítačová grafika a sazba | 6 kreditů |
4ME421 | Digitální fotografie | 6 kreditů |
4ME261 | Offline média a informační strategie | 4 kredity |
4SA612 | Komunikace a prezentace informací (v angličtině) (pouze v LS) | 6 kreditů |
Souborná zkouška
Studium vedlejší specializace je zakončeno soubornou zkouškou. Složení souborné zkoušky odpovídá Studijnímu a zkušebnímu řádu Vysoké školy ekonomické v Praze. Forma zkoušky je ústní a zahrnuje znalosti získané z povinných předmětů. Studentům bude položena ještě doplňující otázka z vystudovaných volitelných předmětů. Klasifikaci souborné zkoušky bude tvořit jedna známka.
Otázky ke souborné zkoušce z vedlejší specializace 4PK
Studenti FIS si rovněž mohou zpracovat své diplomové práce z tematiky vyučované v rámci vedlejší specializace.