Kreativita bez hranic: kurzy pro ukrajinské studenty na Katedře multimédií

Jak přiblížit svět marketingové komunikace a práce s daty mladým lidem, kteří se ocitli v nové zemi, ale neztratili chuť se učit a tvořit? Katedra multimédií FIS VŠE ve spolupráci s UNICEF a organizací JA Czech připravili výuku pro více než 40 ukrajinských studentů středních škol, kteří v současnosti žijí a studují v České republice. Výuka probíhala hybridně – online i prezenčně – aby se mohli zapojit i mimopražští studenti.

Kreativní metody pro komunikaci firmy

Reklama, značky, briefy, cílové skupiny a velké nápady – to vše nabízela série workshopů vedená lektory KME Zdeňkem Vondrou, Richardem Stiebitzem, Babetou Gburíkovou, Davidem Tien Dung Ngo a Danielou Mockovou.

Studenti nejprve nahlédli do základů reklamního světa, poznali, jak funguje komunikační projekt, jak se definuje jedinečný prodejní argument, jak nacenit nápad a jak ho také srozumitelně prezentovat.

Po teoretickém úvodu následovala praxe – kreativní workshopy, kde se pracovalo s kartami Lorem ipsum a hlavně s vlastní fantazií. Studenti si vyzkoušeli dva projekty – jeden podle zadaného briefu, druhý dle vlastního výběru. A výsledky? Pestré, překvapivé, sebevědomé. Komunikační návrhy na produkty jako Relax džus, šperky Swarovski nebo mediální platforma pro ukrajinskou mládež ukázaly, že tvořivost jazykové bariéry nezná.

„Feedback zo strany študentov nás veľmi potešil a ja mám radosť, že môžeme urobiť aspoň niečo, čo pomáha a dáva zmysel. Verím, že v miestnosti s nami sedeli budúci kreatívci,“  říká lektorka kurzu Alžbeta Gburíková.

Datové minimum

Vedle kreativy dostaly prostor i data a analytika. Kolegové z Fakulty informatiky a statistiky Filip Vencovský a Zuzana Šedivá připravili pro studenty upravený kurz Datové minimum pro business, jehož cílem bylo naučit základy práce s daty pro podporu rozhodování.

V simulační hře AdGame si studenti vyzkoušeli rozhodování založené na datech – navrhovali produkty, určovali cenovou strategii, plánovali marketing a zkoušeli maximalizovat zisk. Pomáhala jim k tomu data z Excelu a Power BI, ale i týmová spolupráce a prezentace vlastních rozhodnutí.

Děkujeme všem zapojeným kolegům a především studentům – za jejich energii a chuť učit se nové věci.