Studenti Multimédií se probojovali do finálového kola soutěže Moje Vize 0 a se svými kampaněmi obsadili všechny tři příčky na stupních vítězů

Nadace Kooperativa a Tým silniční bezpečnosti uspořádal třetí ročník soutěže Moje Vize 0, který se ve spolupráci se středoškolskými a vysokoškolskými studenty snaží omezit nehodovost na českých vozovkách. V rámci kurzu Řízení multimediálních projektů se do soutěže zapojili i studenti programu Multimédia v ekonomické praxi z Fakulty informatiky a statistiky. Ve svých fiktivních reklamních agenturách navrhli sérii komunikačních kampaní reagujících na vysokou nehodovost ze stran mladých řidičů. Ze 120 registrovaných projektů postoupilo do finálového kola celkově 5 týmů. Na všech třech příčkách vítězů stanuli soutěžící z řad našich studentů a získali tak ceny v hodnotě 95 000 Kč.

První místo obdržela virtuální agentura Viněgret, složená z vedoucí Kateřiny Malečkové, Jakuba Hájka, Natalie Smoliny, Anny Manukian, Kariny Gilmutdinové a Zhanny Choporové, která se zaměřila na chování řidičů uvnitř auta. Běžně okolo sebe na silnicích vnímáme auta jako stroje nebo skořápky, ale ignorujeme člověka uvnitř. Občas někoho vytroubíme, zbrkle předjedeme nebo se mu lepíme na kufr, zkrátka nemáme pochopení. S kampaní #pribehynasilnicich se Viněgret snaží mezi řidiče vrátit respekt. Připomíná jim totiž, že za volantem sedí skutečný člověk z masa a kostí.

Porota velice ocenila nejen silný insight a strategické vstupy, zároveň kvitovala pozitivní přístup kampaně, který je v souladu s cílem organizace. „Uděláme všechno pro to, abychom uvedli vítězný nápad do života a našli zdroje pro jeho realizaci„, řekl po představení návrhu Milan Medek, CSR manažer pojišťovny Kooperativa.

Na druhém stupni vítězů se umístil tým TOP IT řízený Silvestrem Horákem. Společně s Eliškou Kerhartovou, Adamem Literou, MaiAnh Nguyen, Radimem Poláčkem a Michalem Puchelem studenti zjistili, že řidiči používají mobil za volantem v případě, pokud vyhodnotí úsek jako bezpečný. Toto vyhodnocení je ale velmi subjektivní a riskantní. Kampaň s chytlavým sloganem Chytrý telefon, hloupá nehoda” ukazuje, že vytočit kamaráda na telefonu trvá mnohem déle, než si myslíme. Zmíněný koncept je doplněný videospoty, které jsou natočené z pohledu první osoby. Ty mají navodit pocit napětí. Samolepky na mobil s popiskem „Nech mě ležet!“ napomínají řidiče v momentu pokušení.

Třetí místo získala fiktivní agentura Utopie vedená Radomírem Šaldou. Ve spolupráci s Tienem Dunga Nga, Magdalénou Petrášovou, Danielem Fréharem, Petrem Markulčekem a Ondřejem Lamačem vznikl koncept Sám proti sobě. Nápad pracuje s dilematem a vnitřními hlasy, které má v hlavě každý z nás. Šlápnout na to a ušetřit 2 minuty času, nebo poslechnout rozum a neohrožovat okolí? Hlavním prvkem kampaně je rádiový spot, který odradí řidiče od přestupku ve správnou kritickou chvíli. Doplňkovou komunikaci zabezpečují polepy kamionů, kelímky nebo toalety na benzinových pumpách.

 

U všech zmíněných týmů porota kladně hodnotila práci s insightem a snahu pozitivně motivovat řidiče. Líbily se jí propracované strategie, analýzy, ale také finální kreativy, u kterých nechybělo ani samotné vyčíslení.

Prezentované kampaně vznikly na kurzu Řízení multimediálních projektů, kde ostřílení marketéři Zdeněk Vondra a Richard Stiebitz přibližují studentům svět marketingu. Jejich svěřenci se na začátku každého semestru rozdělují do tzv. fiktivních reklamních agentur, ve kterých zpravidla zpracovávají zadání od skutečných firem a učí se tak vytvářet nápadité komunikační kampaně. Ty jsou laděny k dokonalosti pod dohledem našich absolventek Pavlíny Píchové a Alžběty Gburíkové, které studenty individuálně mentorují.

Již minulý rok se podařilo jednomu týmu ze stejného předmětu v soutěži zabodovat a získat druhé místo. Letošní ročník je však zcela vyjímečný a radost trojnásobná. Studenti si kromě cenné zkušenosti odnáší ceny v hodnotě 95 000 Kč, které jim byly rozděleny podle úspěšnosti. Výherci prvního místa obdrželi 50 000 Kč, zástupci druhého a třetího místa si rozdělili odměnu v hodnotě 30 000 Kč a 15 000 Kč. „Z úspěchů našich studentů jsme nadšení a jsme na ně hrdí”, doplňuje garant kurzu Zdeněk Vondra.